Your spanish is awful by the way! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marc - WaarBenJij.nu Your spanish is awful by the way! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marc - WaarBenJij.nu

Your spanish is awful by the way!

Door: marcinzuidamerika

Blijf op de hoogte en volg Marc

03 April 2011 | Argentinië, Buenos Aires

We zijn vertrokken! De vlucht naar Buenos Aires is lang maar verloopt zeer voorspoedig. Bij aankomt in Buenos Aires buiten een dienstdoende bromsnor aangesproken waar hier de shuttle bussen en taxi’s zijn. Waarop de goede man me in accentloos engels duidelijk maakt waar dat was en er glimlachend aan toevoegde: “your spanish is awful, by the way”. Kan je het weer mee doen. Heb ik daar 12 uur voor in het vliegtuig zitten oefenen op dat ene zinnetje met dit als resultaat!? Die taalcursus kon nog wel eens een harde dobber worden…
Taxi rijdt lekker door. Zigzaggend en snel tussen al het andere verkeer over de 4-baans 'highway' naar het centrum van Bs-As. Het gat in de uitlaat als claxon dienend. Na aankomst in hotel een 'landingspilsje' in naburig cafeetje gedaan. Met ruim 20 graden is het om half elf ’s avonds boven verwachting aangenaam. Overal vrij rustig nog. Het echte uitgaansleven komt hier pas 's nachts twee uur op gang. Een taxichauffeur informeert waar ik vandaan kwam en als bewijs dat hij ons landje kent begint hij te vertellen dat hij Maxima niet moet vanwege de rol van haar vader in het regime van Videla. En Guillermo Alejandro valt ook niet echt in de smaak. De onderbouwing waarom blijft achterwege. We staan er weer goed op in het buitenland met ons Koninklijk Huis. Op 30 april misschien maar niet al te uitbundig in oranje over straat dit jaar.
Zondag de wijk La Boca bezocht. Het is een wijkje met grappig gekleurde huisjes. La Boca maakt het op het eerste gezicht een uitgestorven indruk (o.a. doordat het zondag is). De straatjes met de karakteristieke, felgekleurde huisjes (los caminitos), blijken in werkelijkheid een veel kleiner oppervlak te beslaan dan ik had verwacht. Geluncht op een toeristisch terrasje geflankeerd door muzikanten die geweldige muziek maken en tango-dansende mensen. Morgen vroeg op om te vertrekken naar Patagonië

Meer foto's van deze dag:

• 04 April 2011 - 10:07

Bart:

De kop is er af ! Veel plezier met het Grote Reisavontuur. Ben benieuwd of Patagonië inderdaad zo adembenemend is. Disfruta !

• 05 April 2011 - 09:19

Michel:

Waar blijft je volgende update? De laatste is alweer van EERgisteren... Als je het niveau van je verslagjes zo hoog blijft houden, kun je het later in boekvorm uitbrengen ;-) Geniet er van!